15. Öökaadrid - Alicante ja Benidorm

29. mai jätkub -- õhtul.



Peale osturallit, mille käigus me peaaegu et ei ostagi midagi (miks peaks alati midagi ostma?), on mul asja taas Benidormi kanti, kuna eelmine kord jäi jäädvustamata see ulmeline linn ranna poolt. Google Earthist vaatan enne õiged tänavad välja, aga kohapeal selgub, et ega skeemidest eriti palju tolku ei ole.


Kuna kell tundub olevat vähe (10 kohaliku aja järgi) ning kiirteel taas 140kmh, tundub mõistlik mõte liikuda Alicanteni seekord, ning siis mööda rannikut tagasi Rotovasse. Üsna viperdusteta sõit on pimedas, kuigi aegajalt tabab mind mõte, et kas on ikka ohutu pilkases pimeduses 140kmh liikuda (vaid lähitulede kumas säravad helkurid veidi ohutunnet vähendamas). Samas sõidetakse sellise kiiruse juures ka pimedas mööda nagu postist, nii et mine tea..


Alicantes käib ööelu täies hoos, alates vilkatest taksodest, milledel suunatulekang on ilmselt juba juuraajastul ära murtud, lõpetades silmatorkavalt napilt riietatud naisterahvastega, kes auto lähenedes malbelt naeratavad ning auto möödudes ropult sõimama kukuvad. .. Sooja on keskööl 24C, nii et meeldivalt soe, eestlasele.


Raudteejaam mere ääres. Üsna julgelt on raudtee merele lähedale ehitatud, ja ka mitte eriti kõrgel merepinnast, ju siis on veetase aastakümnete (-sadade) vältel üsna stabiilne olnud selles piirkonnas. Viimane rong tundub minevat kell kaksteist, pealse seda pakib raudteejaama tööline asjad kokku ning istub enda HD (Harley Davidson, isiklikult veendusin margis) selga ja tänaseks on kohustused sellega lõppenud.

Rong tabab mind ühel pikal võttel üsna ootamatult, sätin värina vähendamiseks kaamerale taimeri peale (12s ainuke valik), peale seda on 8 sekundit säri. Pease shutteri vajutamist ilmub kusagilt välja rong, mis kaadrisse jõuab täpselt selleks hetkeks, kui kaamera juba säritab. Ilusa öise ranna asemel on mul seega ebaõnnestunud valge lärakas ekraanil, kuna rong helendas 8 sekundi jaoks liialt palju. Päris naljakas kokkusattumis igatahes, üsna tõenäoliselt selliseid juhuseid palju ei ole. Igaljuhul avaneb jalakäiate silla pealt selline hunnitu vaate. Rannas pikalt logeleda pole mul asu, esmalt kardan, et pätid hüppavad kohe tumeda varju tagant välja ja ärandavad mu kaamera ja auto, teiseks pargib vahetult peale raudteejaamaametniku lahkumist HD kohale end pinisev roller, mille pealt astuvad maha kaks teismelist, kes soovivad rannas omi asju ajada.


väikeseid parkimisplatse on mere ääres üsna tihedalt, seega peatun mõnes, et veel mõni pikasäripilt teha. Õhus on linnale iseloomulik lõhn, sooja ilma tõttu on siiski domineeriv asfaldilõhn ja muu pigem veidi tööstuslik aroom.. Alicane vana kindlus (Santa Barbara) on öösel efektselt valgustatud, ja veidi pikemast teleobjektiivist tunnen puudust. Hispaanlastele tunduvad kõiksugu reeglid ja piirangud pigem homme kehtima hakkavat, 50 märgi all üritavad mitu mootorsõidukit kiiruserekordit, mis on üks mitmest näiteks liikluse kaootilisest omapärast.. mis taas paneb imestama, kuidas selline kaoseline liiklus saab nii ideaalselt ja sujuvalt toimida :)


Mööda rannikut ülespoole sõites ja eramurajoonide vahel rannal paremaid kohti pildistades pahandan mitmet prügivedajat, kelllega samale trajektoorile olen sattunud, samas on ka vaikset randa üsna keeruline leida, sest paljudes kohtades kosserdavad maradona-soenguga teismelised, kelle näoilmed ilmselgelt mõista annavad, kes on linnas peremees, ning kelle rollerid ilmselt sekindipealt superbaikidest muutuksid, näita ainult süütevõtit. ühesuunaliste tänavatega võideldes on N-332 peale tagasisaamine üsna tüütu tegevus, kuid kuna märgistus on hää ja ringi sõita huvitav, ei ole see eriliseks probleemiks.. sadama-aladele kahjuks väga hästi ligi ei pääse, enamasti on mehitatud valve peal ja öised turvamehed on sellised üsna turjakad valitud :P


Samm eesmärgile lähemal - ööpilt Benidormist rannapoolt vaadatuna. Sidruni sidur saab kõva matsu õiget kohta otsides, lisaks sellele on tasuta öine sõdukoolitus "tagurda ummiktänavalt 80 meetrit alla tagasi, ilma et sa cayenne't ja quattroporte't riivaksid", rääkimata tsemendikottidest ja tänavakividest, mille ehitajad lahkesti vedelema on jätnud, lisaväärtust annab ka kohati puuduv tänavavalgustus ja kallakud, millest üles minnes küll häbi pole mootorit välja suretada. Aga luksusautod jäid terveks ja jääb vaid citroeni inseneridele soovitada hatchback C4-le veidi suurem tagaklaas disainida järgmisele mudelile.


Müstiline linn see Benidorm. Poleks nagu Hispaania linn - kus on armsad väikesed valged majakesed? .. Aga see on ka viimane kaader sellest ööst, kuna mu kaamera suudab umbes kümme kõige magusamat kaadrit mälukaardilt ära hävitada. Mul on selle üle üsna kuramuse kurb meel, kuna vaeva sai kõvasti nähtud, aga ehk veel jõuab selles elus pildistama sama koha pealt. Ärapeidetud tee mäkke, kus avaneb parim vaade, on nüüdseks teada.

Kell on samas juba palju ka, 4 öösel, oleks aeg tagasi koju liikuma hakata.. ega pole halli aimu ka, kas üldse mõni kaader alles jääb tol hetkel, nii et üsna mõru meeleoluga veeren tagasi Rótova suunas .. Nappriidenaised on vahepeal üksiküritajatest kampadesse liitunud ja laaberdavad maandeääres hulgakesi, sajatades autosid nüüd juba nii saabudes ja minnes. Ei tea kas jõid end koos täis või mis, arutame Mi-ga hiljem igaljuhul politsei on ilmselgelt asjaga kursis, kuna iga kamba lähedal on täisvarustuses patrull vahti pidamas :P mul oleks tegelikult tahtmine pilti teha neist, aga kardan et nad kisuvad mul küüntega silmad välja, kui auto kinni pean ja selgitan, et ma ei tahagi teenust osta, vaid hoopis pilti teha..

Comments

Popular posts from this blog

13. Altea (II)

18. Mundo Mar (meremaailm)

17. Terra Natura ja briti aktsent